بازار آنلاین پارچه نساجیت

در این وبلاگ، درباره انتخاب انواع پارچه، پارچه پرده ای و پارچه کالای خواب، کاربردهای انواع پارچه و اخبار دنیای پارچه می خوانید.

بازار آنلاین پارچه نساجیت

در این وبلاگ، درباره انتخاب انواع پارچه، پارچه پرده ای و پارچه کالای خواب، کاربردهای انواع پارچه و اخبار دنیای پارچه می خوانید.

چگونه مبل مخمل را تمیز کنیم؟

پارچه مبل مخمل، یکی از پارچه های جذاب در صنعت مبلمان است که طرفداران زیادی نیز دارد. اگر قصد خرید پارچه رو مبلی جنس مخمل را دارید باید بدانید که چگونه از آن نگه‌داری کنید. بسیاری از مردم بخاطر نگه‌داری و تمیز کردن پارچه مخمل، از خرید آن منصرف می‌شوند. در این مقاله ما به آموزش صحیح تمیز کردن پارچه مبل مخمل پرداخته‌ایم تا شما بتوانید با خیالی راحت از این پارچه جذاب، بهره ببرید.

پارچه مخمل چیست؟

پارچه مخمل، یکی از پارچه های نرم و صاف است که ظاهری براق و شیک دارد. پارچه مخمل مدتهاست که یکی از عناصر طراحی مد و دکوراسیون است و ظاهر شیک و مجلل، آن را به یک انتخاب ایده آل برای مبلمان تبدیل کرده است. همچنین این نوع پارچه مناسب انواع مبلمان است و در هر سبکی، ظاهر و سبک متفاوتی را ارائه می‌دهد.

تمیز کردن پارچه مبل مخمل

اولین و مهمترین نکته برای تمیز کردن پارچه مخمل این است که از آن اطلاعات کافی داشته باشید. بنابراین برچسب مبل را به دقت نگاه کنید و ببینید که آیا مبل ضد آب است؟ و یا در برابر چه شوینده‌ هایی مقاوم است؟ و …. . درد ادامه به معرفی و بررسی راه های تمیز کردن مبل مخمل خواهیم پرداخت:

کد های برچسب

قبل از شستشو برچسب مبل را به خوبی نگاه کنید. در هنگام چک کردن برچسب ها توجه داشته باشید که مبل ممکن است فقط یک برچسب نداشته باشد و کوسن ها، بالشت ها و .. هرکدام دارای برچسب جداگانه باشند. کد های روی برچسب عبارتند از:

  • "W" : پارچه با کد " W" ، مقاوم ترین و بادوام ترین پارچه‌ای است که می‌توانید خریداری کنید. این کد به این معناست که شما می‌توانید مبل خود را با استفاده از آب و شوینده های معمولی تمیز کنید. 

  • "S" : اگر بر روی برچسب مبل خود کد S را مشاهده کردید باید بدانید که مبل فقط با حلال های تمیز کننده تمیز می‌شود و استفاده از آب می‌تواند به پارچه آسیب برساند. همچنین لکه ها و کثیفی ها از این نوع پارچه باید در  اسرع وقت تمیز شوند تا پارچه دوام خود را حفظ کند.

  • "WASH" : این پارچه را باید در آب سرد و محیطی ظریف بشویید. همچنین برای خشک کردن باید از حرارت کم استفاده کنید.

  • "X" : پارچه های با کد "X" را فقط و فقط می‌توان با جاروبرقی تمیز کرد.

  • "S/W" : اگر این کد را بر روی پارچه مبل خود مشاهده کردید، برای تمیز کردن بهتر است این کار را به یک متخصص بسپارید. بری به صرفه تر کردن این مبلمان پیشنهاد می‌شود از این مبل در فضاهای کم تردد استفاده کنید تا کمتر در معرض آلودگی و کثیفی قرار بگیرد. 

تمیز کردن مبل مخمل با جارو برقی

آسان ترین روش تمیز کردن مبل مخمل، استفاده از جاروبرقی است. بهتر است حداقل یک بار در ماه مبل مخمل را جارو بکشید تا اطمینان حاصل کنید که مبل شما تمیز شده است.

تمیز کردن مبل مخمل با برس

برای از بین بردن گرد و غبار مبل، از یک برس نرم استفاده کنید. برای این روش بهتر است ازد انتهای مبل شروع کنید و با حرکات بلند و یکنواخت، مبل را برس بکشید. هر بخش از مبل خود را دو تا سه بار برس بکشید تا گرد و غبار به خوبی از بین برد.

تمیز کردن مبل مخمل با جوش شیرین

جوش شیرینی علاوه بر خاصیت تمیز کنندگی، می‌تواند مبل را خوشبو کند. ابتدا مبل را تمیز کنید سپس یک حوله نخی را به الکل آغشته و به مبل خود بمالید تا لکه ها از بین برود.

پس از اینکه مبل را به خوبی به الکل آغشته کردید مقداری جوش شیرین روی آن بپاشید. جوش شیرین در حدود 15 دقیقه می‌تواند لکه ها و بوی نامطبوع مبل شما را به طور کامل از بین برود. در انتها جوش شیرین را با استفاده از جارو برقی روی مبل پاک کنید.

تمیز کردن مبل مخمل با شامپو فرش

تمیز کردن مبل با استفاده از شامپو فرش، روشی آسان است. برای انجام این روش، شامپو فرش را با آب مخلوط کنید تا به خوبی کف کند. سپس با استفاده از یک اسفنج یا پارچه توری، به آرامی و بدون فشار شامپو فرش را روی مبل بکشید. برای این کار توجه داشته باشید که شامپو فرش با مبل مخمل تماس مستقیم نداشته باشد.

تمیز کردن مبل مخمل با استفاده از بخارشو

قبل از شروع این کار دفترچه بخارشوی خود را مطالعه کنید و ببینید که آیا بخارشوی شما برای تمیز کردن پارچه مبلی مخمل کاربرد دارد یا خیر. اگر مشکلی نبود مخزن را به میزان کافی از آب و مواد شوینده مخصوص پر کنید و با سری مخصوص مبل را تمیز کنید. بخارشو به دلیل حرارت بالایی که دارد می‌تواند تمام کثیفی ها، لکه ها، چربی و دیگر آلاینده ها را پاک کند.

نتیجه گیری

شما در این مقاله با پارچه مبل مخمل و راهکار های نگهداری و تمیز کردن آن آشنا شدید. تمیز کردن و نگهداری سخت پارچه مبلی مخمل یکی از دلایلی است که مردم را از خرید پارچه مبلی مخمل منصرف می‌کند. اما با خواندن این مقاله شما دیگر می‌توانید بدون نگرانی از پارچه مبلی مخمل بهره ببرید و  با روش های مختلف اقدام به تمیز کردن آن کنید. بازار آنلاین نساجیت، ارائه دهنده انواع پارچه مبلی ها از جمله پارچه مبلی مخمل می‌باشد. شما با نساجیت می‌توانید به صورت آنلاین در هرکجای کشور که هستید پارچه مناسب خود را خریداری کنید. برای اطلاع از قیمت پارچه مبلی یزد درجه یک و ثبت سفارش همین الان به وب سایت نساجیت مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد