بازار آنلاین پارچه نساجیت

در این وبلاگ، درباره انتخاب انواع پارچه، پارچه پرده ای و پارچه کالای خواب، کاربردهای انواع پارچه و اخبار دنیای پارچه می خوانید.

بازار آنلاین پارچه نساجیت

در این وبلاگ، درباره انتخاب انواع پارچه، پارچه پرده ای و پارچه کالای خواب، کاربردهای انواع پارچه و اخبار دنیای پارچه می خوانید.

ایده‌های جذاب سال۲۰۲۴ برای ست کردن مبل سرمه‌ای

رنگ سرمه‌ای یکی از رنگ‌های جذاب و شیک برای مبلمان است که می‌تواند به دکوراسیون منزل شما ظاهری مدرن و لوکس ببخشد. ست کردن این رنگ با سایر رنگ‌ها و عناصر دکوراتیو می‌تواند چالش‌برانگیز باشد اما با کمی دقت و سلیقه می‌توانید فضایی زیبا و چشم‌نواز خلق کنید.

شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده‌باشد که مبل سرمه ای را چگونه ست کنیم؟ از رنگ سرمه‌ای می‌توان به عنوان رنگی خنثی برای ایجاد تعادل در دکوراسیون استفاده کرد.

ترکیب رنگ‌ها با سرمه‌ای می‌تواند فضایی کلاسیک و چشمگیر را خلق کند به عنوان مثال سرمه‌ای با رنگ‌های روشن و سایر رنگ‌های خنثی مانند خاکستری و طوسی روشن به‌خوبی ست می‌شود.

ایده‌های چیدمان مبل سرمه‌ای در اتاق نشیمن

۱.از اکسسوری‌های فلزی استفاده کنید.

اکسسوری‌های فلزی مانند میز و مجسمه در کنار مبل سرمه‌ای با روکش مخملی زیبایی دکوراسیون را دوچندان می‌کند. از آنجایی که وسایل فلزی جزو رنگ‌های خنثی محسوب می‌شوند می‌توان از آن‌ها در کنار هر ترکیب رنگی استفاده کرد. برای مثال میز‌های عسلی فلزی، لوستر های زیبا و مجلل، گلدان‌های فلزی دکوراتیو و.. بهترین انتخاب‌ها برای چیدمان کنار مبل سرمه‌ای است.

۲. از انتخاب رنگ‌های روشن و جیغ نترسید!

اگرچه نارنجی و سرمه‌ای رنگ‌های متضاد هستند، اما ترکیب این دو رنگ باهم، فضا را به شدت گرم و زنده می‌کند.  به عنوان مثال می‌توانید از کوسن‌های نارنجی به همراه اکسسوری‌های به رنگ‌ خاکستری، سفید، رنگ‌های آبی روشن، زرد و.. کنار هم استفاده کنید.

از طرف دیگر، زرد و آبی رنگ‌هایی که هستند که یکدیگر را تکمیل می‌کنند و قرار دادن اکسسوری‌های زرد یا خردلی روشن در کنار مبل سرمه‌ای باعث می‌شود هردو رنگ طور دیگری به‌چشم بیایند.

رنگ‌های دیگری مانند قرمز، صورتی ملایم، سبز زمردی می‌توانند انتخاب مناسبی باشند. البته مراقب باشید که از اکسسوری‌های بیش از حد در کنار مبل سرمه‌ای استفاده نکنید زیرا این‌کار می‌تواند فضا را بیش از حد شلوغ و آشفته کند.

۳.از دیگر رنگ‌های آبی استفاده کنید.

برای اینکه مبل سرمه‌ای در اتاق نشیمن چیره نباشد می‌توانید از همان رنگ‌ آبی با تناژهای متفاوت در وسایل مختلف استفاده کنید. اگر این رنگ وسایل با نورپردازی مناسبی همراه شود، فضایی دنج و صمیمی ایجاد می‌کند.

همچنین می‌توانید با اضافه کردن قاب‌ ‌های عکس و نقاشی با رنگ سفید، قدرت رنگ سرمه‌ای را به نمایش می‌گذارد.


۴. ازطبیعت الهام بگیرید.

مبلمان ساخته شده از چوب درخت گردو یا گیلاس که با فرش دستباف و سرامیک‌های دست‌ساز ترکیب می‌شوند به اتاق حس گرمی و طبیعی بودن را القا می‌کند.

به عنوان مثال با قرار دادن برخی از گیاهان در کنار مبل خود یا استفاده از میز قهوه‌ای گردویی نزدیک مبل سرمه‌ای جلوه آن را دوچندان می‌کند.


۵.استفاده از لوازم جانبی و اکسسوری

از لوازم جانبی برای جلوه بیشتر رنگ سرمه‌ای استفاده کنید. حجم رنگ تیره را با استفاده از رنگ‌های روشن،  الگو‌ها و طراحی‌های مختلف با استفاده از کوسن‌های مختلف، پتو یا فرش‌هایی با الگو‌های بزرگ کم کنید. 

چه رنگ‌هایی با مبل سرمه ای بهتر ست می‌شوند؟

یک اتاق نشیمن  با رنگ آبی را می‌توان با طرح و رنگ‌های مختلف، از رنگ روشن گرفته تا رنگ‌های خنثی و تیره طراحی کرد. رنگ‌های محبوبی که به ‌خوبی با مبل سرمه‌ای ست می‌شوند عبارتند از:

  • سفید
  • طلایی
  • طوسی
  • قهوه‌ی و مشکی
  • سبز تیره، سبز زمردی
  • بنفش
  • قرمز  یاقوتی
  • نارنجی

نکاتی که بهتر است قبل از چیدمان فضای نشیمن با مبل سرمه‌ای بدانید!

  1. اگر فضای منزل شا کوچک است، بهتر اسست از رنگ‌های روشن در کنار مبل سرمه‌ای استفاده کنید تا فضا بزرگ‌تر به نظر برسد.
  2. اگر می‌خواهید فضایی رسمی و لوکس داشته‌باشید، می‌توانید رنگ‌های تیره مانند مشکی، قهوه‌ای یا زرشکی در کنار مبل سرمه‌ای استفاده کنید.
  3. اگر می‌خواهید فضایی گرم و صمیمی داشته‌باشید، می‌توانید از رنگ‌های گرم مانند قهوه‌ای، کرم یا نارجی در کنار مبل سرمه‌ای استفاده کنید.
  4. به هارمونی رنگ‌ها در دکوراسیون منزل خود توجه کنید.
  5. از سلیقه و خلاقیت خود در ست کردن مبل سرمه‌ای استفاده کنید و از امتحان کردن رنگ‌ها و طرح‌های جدید و مختلف نترسید.

با این راهنما مبل سرمه‌ای خود  را ست کنید

۱.انتخاب رنگ‌های مکمل

رنگ‌ها مهمترین عنصر طراحی هستند و در اولین مرحله باید به ترکیب مناسب رنگ‌ها با یکدیگر دقت کنید تا هارمونی فضا به هم نخورد.

رنگ های خنثی: سفید، کرم، طوسی روشن، بژ، قهوه ای

این رنگ ها فضایی آرام و لوکس ایجاد می کنند و کاری ‌می‌کند که مبل سرمه ای به عنوان نقطه کانونی اتاق خودنمایی کند. برای مثال، می توانید از فرش کرم، کوسن های سفید و پرده های طوسی روشن استفاده کنید.


رنگ های متضاد: نارنجی، زرد، قرمز، سبز زمردی

این رنگ ها فضایی پرانرژی و پویا ایجاد می کنند. برای مثال، می توانید از کوسن های نارنجی، پرده های زرد و یک تابلو فرش قرمز استفاده کنید.


رنگ های مشابه: آبی روشن، آبی کاربنی، بنفش

این رنگ ها فضایی هماهنگ و یکپارچه ایجاد می کنند. برای مثال، می توانید از فرش آبی روشن، کوسن های آبی کاربنی و پرده های بنفش استفاده کنید.

۲. انتخاب اکسسوری های مناسب


کوسن: کوسن ها راهی عالی برای نشان دادن رنگ و بافت به مبل هستند. می توانید از کوسن های طرح دار، ساده، مخملی، بافتی و... استفاده کنید.

شال مبل:  شال مبل  با رنگ و جنس مناسب می تواند به مبل شما ظاهری دنج و صمیمی ببخشد.

آباژور و چراغ: نورپردازی مناسب می تواند فضایی دلنشین و آرامش‌بخش ایجاد کند.

تابلو فرش و قاب عکس: تابلو فرش و قاب عکس می‌توانند به فضا و دکوراسیون خانه شما روح ببخشند و فضایی هنری ایجاد کنند.

گلدان و گیاهان: گیاهان آپارتمانی می توانند به فضای شما طراوت و شادابی ببخشند همچنین نگهداری از آنها کار دشواری نیست.

۳. چیدمان مبل

  • مبل را در نقطه کانونی اتاق قرار دهید.

فضای کافی برای رفت و آمد در اطراف مبل را در نظر بگیرید.

مبل را روبروی تلویزیون یا شومینه قرار دهید.

از مبل های دیگر و صندلی ها برای ایجاد فضایی برای گفتگو استفاده کنید.

۴. جزئیات

اگر نور طبیعی کافی در اتاق ندارید، از آینه و نورپردازی مصنوعی استفاده کنید.

به جنس و کیفیت پارچه مبل توجه کنید.

از پایه های مبل مناسب با دکوراسیون خود استفاده کنید.

سخن آخر

در این مقاله از نساجیت به ایده‌های مختلف راجب چیدمان مبل سرمه‌ای و ست کردن آن با اکسسوری‌های مختلف صحبت کردیم و رنگ های مختلفی که با رنگ سرمه‌ای هارمونی خوبی دارند را معرفی کردیم  و برای هر رنگ اکسسوری‌های مختلفی پیشنهاد دادیم البته باید توجه کنید که برای ست کردن مبل سرمه‌ای از ترکیب  بیش از حد رنگ ها خودداری کنید و به تناسب و تعادل در چیدمان مبل توجه کنید.




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد