بازار آنلاین پارچه نساجیت

در این وبلاگ، درباره انتخاب انواع پارچه، پارچه پرده ای و پارچه کالای خواب، کاربردهای انواع پارچه و اخبار دنیای پارچه می خوانید.

بازار آنلاین پارچه نساجیت

در این وبلاگ، درباره انتخاب انواع پارچه، پارچه پرده ای و پارچه کالای خواب، کاربردهای انواع پارچه و اخبار دنیای پارچه می خوانید.

مبل راحتی، استیل و یا کلاسیک؟

در بازار مبلمان، به طور کلی سه نوع مبل استیل، راحتی و کلاسیک وجود دارد. این مبلمان از آنجایی که تنوع بالایی دارند، ممکن است کار شما را برای انتخاب گزینه مناسب برای دکوراسیون خود، سخت کنند. اما اگر هرکدام را به خوبی بشناسید و با ویژگی آنها آشنایی داشته باشید می‌توانید راحت تر و با خیالی راحت تصمیم بگیرید.

مبل مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

برای اینکه بتوانیم بهترین و مناسب ترین مبل را انتخاب کنیم باید بدانیم که مبل مناسب برای خانه دارای چه ویژگی هایی است. مدل، ابعاد، رنگ پارچه مبلی و جنس آن از مهمترین نکاتی هستند که باید برای انتخاب مبل در نظر بگیرید. در ادامه این مقاله به معرفی و بررسی سه ویژگی مبل مناسب می‌پردازیم:

متناسب با دکوراسیون و سبک منزل

در خرید مبلمان، سبک دکوراسیون از مهمترین نکاتی است که باید در نظر بگیرید. برای مثال دکوراسیونی که دارای نورپردازی مدرن، سبک مینیمال و دکوراتیو دارد، قرار دادن مبل کلاسیک جذابیتی ایجاد نمی‌کند. اما همین فضا را شما می‌توانید با قرار دادن مبل راحتی در آن جذاب و باشکوه جلوه دهید.

با این مثال شما متوجه شدید که انتخاب مبل راحتی یا استیل کاملا به سبک دکوراسیون شما بستگی دارد. البته به طور کلی، در خانه های ایرانی استفاده از مبل های کلاسیک و استیل با تزیینات زیاد، محبوبیت بیشتری دارد.

ابعاد مناسب

توجه به ابعاد فضای خود و مبلمان، از دیگر نکاتی است که باید در نظر بگیرید. در مبلمان استیل از تاج و پشتی های بلند استفاده می‌شود و معمولا دارای ابعاد بزرگتری هستند. اما مبلمان راحتی دارای ابعاد کوچکتری هستند و می‌توان از آنها در فضاهای کوچک بهره برد. 

همچنین چیدمان مبل راحتی بسیار راحت‌تر از مبل های استیل و کلاسیک است و می‌توان در فضاهای مختلف از آن استفاده کرد. بنابراین دومین نکته‌ای که باید برای خرید مبلمان در نظر بگیرید، ابعاد مبل و فضای خود است.

طول عمر بالا

همه ما دنبال یک مبل خوب هستیم که زود خراب نشود. در اغلب مبل های راحتی، کلاسیک و استیل پارچه و چوب متفاوتی استفاده می‌شود که با توجه به جنس متریال قیمت های متفاوتی نیز دارند. 

مبل های کلاسیک، معمولا از چوب گردو، افرا و … ساخته می‌شوند که مقاومت بسیار بالایی دارند. اما در مقابل در ساخت مبل های راحتی از چوب های کاج، راش، بلوط و …. بهره برده می‌شود. همچنین جنس پارچه های نیز متفاوت است که هر کدام بسته به جنس طول عمر خاص خود را دارند. بنابراین به جنس مبلمان نیز قبل از خرید توجه کنید.

مقایسه مبل راحتی، کلاسیک و استیل

اگر شما هم برای خرید مبل خانه خود دچار سردرگمی شده‌اید می‌توانید با خواندن ادامه این مطلب، با بهترین قیمت مناسب ترین مبل را انتخاب و خریداری کنید:

مبل راحتی یا کلاسیک؟

مبل راحتی، دارای طراحی مدرن است و استفاده از آن می‌تواند باعث ایجاد فضایی گرم و دوستانه شود. این مبل با زاویه های مناسب، پارچه نرم و طراحی منحصر به فردی که دارد می‌تواند گزینه مناسبی برای استراحت باشد.

اما مبل کلاسیک برخلاف مبل راحتی، با پیچیدگی و تزئینات متنوعی که دارد، برای محیط های مجلل‌تر و رسمی‌تر بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای پارچه مبل کلاسیک نیز معمولا از پارچه های سیم بافت، چرم، لنین و … که دارای مقاومت بالایی هستند استفاده می‌شود. اما برای استراحت راحتی کافی را ندارند.

مبل راحتی یا استیل؟

مبل استیل از دسته مبلمان شیک سلطنتی است که در آن از منبت کاری های زیاد و لوکس استفاده می‌شود. ظاهر مبل استیل دارای پیچیدگی خاصی است. از پارچه های چرم و مخمل در ساخت مبل استیل بهره گرفته می‌شود و همانند مبلمان کلاسیک، برای استراحت مناسب نیسیتند.

همچنین ساختار مبل استیل به گونه‌ای است که می‌تواند در استفاده دراز مدت به کمر شما آسیب وارد کند و در صورت خرید پیشنهاد می‌شود فقط برای مهمانی ها از این مبل استفاده کنید.

قیمت مبل های راحتی، استیل و کلاسیک

به طور کلی، قیمت نهایی انواع مبلمان بسته به متریال استفاده شده در آنها، منبت کاری و طراحی است که در ساخت آنها صورت می‌گیرد. مبل های کلاسیک و استیل اغلب از مواد اولیه باکیفیت تولید می‌شوند و در برابر فرسایش و فرسودگی مقاومت بالایی دارند. این ویژگی ها باعث شده تا قیمت مبل های کلاسیک و استیل افزایش پیدا کند.

اما در مقابل مبل ها راحتی با مقایسه با مبل های کلاسیک و استیل، طراحی ساده تری دارند و برای استراحت نیز مناسب هستند. این مبل ها با توجه به طراحی ساده و استفاده از مواد نرم و راحت قیمت کمتری دارند.

نتیجه گیری

در این مقاله به معرفی و مقایسه کامل مبل های راحتی، کلاسیک و استیل پرداختیم. به طور کلی انتخاب این مبلمان در نهایت بستگی به میل و سلیقه شخصی شما دارد اما با دانستن ویژگی ها و خواندن این مطلب شما می‌توانید برای انتخاب مبل در طراحی دکوراسیون داخلی تصمیم بهتری بگیرید. پارچه مبلی یکی از اجزایی است که نقش مهمی در دکوراسیون دارد و بر روی کیفیت و قیمت نهایی مبل نیز تاثیرگذار می‌باشد. برای اطلاع از قیمت روز انواع پارچه مبلی و خرید با بهترین قیمت و کیفیت می‌توانید به وب سایت نساجیت مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد